sâmbătă, 29 octombrie 2011

Jurnal de recenzor IV

Am experimentat o chestie: am formulat de doua ori eronat intrebarea referitoare la "capul gospodariei" intreband cine este "capul familiei". Prima tendinta a fost sa fie nominalizat sotul. Cand m-am corectat si am spus " scuzati, intrebarea corecta este cine este capul gospodariei", tendinta a fost sa schimbe persoana, nominalizand sotia. Nici nu-mi dadusem seama ce usor manipulabili suntem. Si, la varsta mea, s-ar fi cuvenit...

La intrebarea privind religia am sperat din rasputeri sa am parte de ceva ...mai incitant. Nimic: ortodocsi, 6 romano-catolici, 5 protestanti, 5 martorii lui Iehova. O nota aparte: in casatoriile mixte, se pare ca, de regula, copiii sunt botezati in religia tatalui sau, uneori, a parintelui de acelasi sex.

Interesant mi s-a parut cazul in care, intr-un apartament convietuiau 3 doamne: mama, fiica si nepoata. Mama, maghiara reformata, divortata de un roman, si-a declarat fiica si nepoata (care lipseau de acasa) romance si ortodoxe. Mi-am permis sa intreb daca nu s-au putut aduna la aceeasi biserica, si doamna mi-a spus ca nu, tinerele merg la alta biserica.

Ieri Silviu l-a "amendat" cu o bere pe un prieten profesor si ateu, care a cedat recenzorului: si-a declarat ateismul, apoi recenzorul l-a intrebat daca a fost botezat, si cand acesta a raspuns afirmativ, i-a spuca atunci e ortodox, si a admis sa fie inregistrat ca atare. Tre' sa-l amendez si eu.

Amicii mei francezi se declara atei si spun ca, atata timp cat nu au fost consultati inainte de a fi botezati, considera ca drepturile le-au fost incalcate de parinti.

Doua concluzii:

- recenzorii pot influenta raspunsurile;
- romanii considera ca religia este un "dat" ireversibil-odata ce ai fost botezat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu