vineri, 8 octombrie 2010

Din ciclul: colac peste pupaza unei zile proaste Mi-a iesit cosaru-n drum...

Lunga epopee a obtinerii ISCIR, care m-a secatuit in ultima saptamana, m-a pus in situatia sa-mi pun alt cos la autogaizer (printre altele) pentru a obtine o adeverinta de cosar. Da nu orice cosar: unul autorizat! Culmea, cel care face si instaleaza cosul, (200 lei) nu da adeverinta. Pentru adeverinta alt cosar, alti bani (25 lei) alta distractie. Arunc o privire pe documente - a trebuit sa semnez un contract cu el - si constat ca este membru (hm!) in Asociatia hornarilor, constructorilor de cosuri de fum si seminee ASFOCH Romania. Celalalt, nu era.

Dau un search....doua, in fine! si ce aflu? ASFOCH este un ONG. Nici o problema cu asta, problema e ca acest ONG are o Scoala Nationala de Cosari Profesionisti!?! Nu titlul de scoala ma deranjeaza, ci faptul ca este ...nationala. Ei si lotul national de gimnastica, cam tot una, nu?

Apoi ma bate gandul sa aflu mai multe despre aceasta meserie. Meseria exista, este cuprinsa in COR si are si standarde profesionale.Culmea, standardele profesionale pentru un cosar sunt mult mai complexe decat cele ale celorlalte meserii pe care le-am vazut (ce-i un biet confectioner de produse pirotehnice ..., sau chiar un manager de sistem de mediu pe langa cosar....)

Ei bine, la asa cunostinte complexe cine stie ce treaba complicata face tipul....cand colo, ce sa vezi? Tipul are obligatia:

- sa inspecteze si sa curete cosurile
- sa-mi de adeverinta pentru ISCIR.

si am vazut ca tre' sa vina la mine la fiecare 6 luni, nu stiu daca pe alti bani, sau tot in astia...

Dumnezeule, si cosul cel vechi a functionat vreo 13 ani fara sa fie curatat. Daca asta tre' sa fie curatat la 6 luni, de ce draq' l-am mai schimbat?

Imi vine sa trec pe energie solara. Da ma intreb, acolo cate autorizatii imi trebuie? Hai sa dau un search, sa vad daca nu exista vreo organizatie "Prietenii lui RA", Ucenicii lui Phoebus sau Scoala lui Apollo la care trebuie sa platesc cotizatii ca sa ma lase sa traiesc....



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu